KÜÇÜK TASARIMCILAR PROGRAMI
Eğitimin Yeri | Hacettepe Üniversitesi, İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü |
Eğitim Tarihi ve Süresi | Dönem 17 EYLÜL 2022 (Cumartesi veya Pazar 2 farklı grup saat 10.00-13.00) |
Eğitim Ücreti ve
Hesap Numarası |
Kişi Başı: 3600 TL
Banka Adı ve Şubesi: Halkbank Hacettepe Tıp Fakültesi Şubesi (1541) Hesap Adı: Hacettepe Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Saymanlığı IBAN TR23 0001 2001 5410 0006 0000 63 |
Eğitimin Amacı | Eğitimin amacı 9-12 yaş aralığındaki çocuklarda tasarım anlayışını benimsetmektir. Bu çerçevede çocukların çevresi ile olan ilişkisini yükselterek farkındalıklarının arttırılması (bakmak ve görmek), çevresini ve kendisini tanıyarak aradaki bağları kurabilmesi (duyu organları ve oran, orantı, ölçek) ve tasarım kavramının temellerini öğrenmesi (tasarım elemanları ve tasarım ilkeleri) sağlanacaktır.
Bu eğitim ile çocukların -Motor becerilerini gelişecek -Yaparak öğrenecekler -Takım çalışması bilinci gelişecek -Dijital dünyadan uzaklaşacak -Doğa ve yapay çevre farkındalığı artacaktır. Günümüzde ilköğretimde temel eğitim modeli olarak kabul edilen STEM (Science, Technology, Engineering, Math) kavramlarına Art (Sanat) eklenerek STEAM olması öngörülmektedir. Bu eğitim sanat kısmına bir temel oluşturacaktır. |
Eğitimin İçeriği | Eğitimin temel kavramları derslik ortamında oyunlarla verilmesinden sonra çeşitli aktivitelerle bu kavramların pekiştirilmesi sağlanacaktır. Hacettepe Üniversitesi kampüsünün de içmimarlık ve çevre tasarımı bölüm stüdyolarında gerçekleştirilecek ve doğa ile ilişkili aktiviteler kampüs içinde önceden belirlenen alanlarda yapılacaktır.
Eğitim içeriğinde çocuklar, duyu organlarını tanıyarak kendileri hakkında daha detaylı bilgi edinecek, sonrasında duyu organlarını kullanarak çevre ile kurdukları ilişkinin daha derin olması sağlanacak. Çevreyi görme ve analiz etmeyi öğrenecekler. Bu aşamada hem yapılı hem doğal üzerinde tartışılacaktır. Sonrasında yapılı çevrenin tasarımı nasıl oluyor detaylı bir şekilde işlenecek ve tasarım kavramının temelleri öğretilecektir. |
Eğitmenler | Doç. A. Selin Mutdoğan |
Başvuru Kriterleri | 9-12 yaş aralığındaki çocuklar için uygun bir eğitimdir. |
Kontenjan | 20 |
Belgelendirme | Eğitim sonunda, devam koşulunu yerine getiren katılımcılarımıza Hacettepe Üniversitesi Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi Müdürü’nün imzasının bulunduğu katılım belgesi teslim edilecektir. |
Eğitime Başvuru | Eğitime kayıt yaptırmak isteyen katılımcıların web adresindeki eğitim ilanına kayıt olmaları ve aşağıda istenen belgelerini yasamboyuegitim@hacettepe.edu.tr adresine göndermeleri gerekmektedir.
· TC Kimlik . Kurum kimlik (Velinin) · Ücret ödeme belgesini |
KÜÇÜK TASARIMCILAR EĞİTİMİ
Programda her hafta öğretilecek kavramlar kısaca belirtilmiştir. Bu kavramlar 9-12 yaş aralığında çocukların kavrayış seviyesine uygun şekilde anlatılacak ve örneklendirilecektir.
Haftalık olarak işlenecek konular ile birlikte konuların anlaşılabilmesi için çeşitli uygulamalar gerçekleştirilecektir. ‘Birlikte Yapalım’ bölümleri bu uygulamaları içermektedir.
Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü doğal çevresi ile de çok eğitici bir yerleşkedir. Bu nedenle içerik doğal çevre ile bağlantılı olarak geliştirilmiştir. Tasarım eğitimi ile birlikte çevre konusunda da kısa eğitimler gerçekleştirilecektir.
HAFTA I
DUYULAR: BAKMAK, GÖRMEK, HİSSETMEK, DOKUNMAK
Daha önceden bildiğimiz nesnelere, yerlere, kişilere, canlılara farklı gözle bakmayı sağlamak. Bakmak ile görmek arasındaki farkı anlayarak dikkatli olmayı ve çevreyi algılamayı öğrenmek.
BİRLİKTE YAPALIM
Bir duyumuz eksik tahmin oyunu
Bu tablo ne anlatıyor
HAFTA II
TASARIMIN ELEMANLARI: NOKTA, ÇİZGİ, YÜZEY, MEKAN
Tasarım elemanlarını tanımak, birbirleriyle ilişkilerini keşfetmek ve hacimlerin nasıl oluştuğunu görmek.
BİRLİKTE YAPALIM
Şekiller Yaratalım Oyunu
Çevremizde neler var
Hacettepe Üniversitesi Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi Doç. A. Selin Mutdoğan
HAFTA III
YAPI
İnsan ve hayvan davranışları incelenerek barınakların nasıl yapıldığını keşfetmek. Barınak çeşitlerini incelemek.
Bu yapılar nasıl ayakta durur, hangi malzemelerle yapılır, neden bu malzemeler seçilir sorularının yanıtlarını aramak.
BİRLİKTE YAPALIM
Ben Hangi Yapıyım Oyunu
HAFTA IV
ÖLÇÜ, ORAN, ORANTI, ANTROPOMETRİ
Oran, orantı, ölçü, ölçek gibi kavramlar çevrede bulunan nesne ve yapılarla açıklanacak. Çocukların kendi ölçülerinden yola çıkarak bu kavramların nereden çıktığı, birbirleri ile bağlantıları keşfedilecek.
BİRLİKTE YAPALIM
Benim Mekanım
Çöpten Adamım
HAFTA V
BENİM MEKANIM
Yapım süreci ve mekan tasarımı. Mekansal ve sosyal faktörler konuşularak farkındalık yaratılacak ve öğrencinin istediği eylemleri gerçekleştirebileceği, ölçekli bir mekan modeli oluşturulacak.
BİRLİKTE YAPALIM
Mekanım Nasıl olmalı Yazısı
HAFTA VI
MEKANIN ARAÇLARI
Mimarı çizim araçları üzerinde durulacak. Plan ve modeller gösterilerek 2d ve 3d arasındaki bağ kurulacak.
BİRLİKTE YAPALIM
‘Ne eksik’ Oyunu
Hacettepe Üniversitesi Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi Doç. A. Selin Mutdoğan
HAFTA VII – VIII
FINAL ÇALIŞMASI
GÖZLEM ve TASARLAMA
Beytepe Kampüsü içerisinde bir mekân üzerinde çalışılacak. Çocuklar önce mekanın sevdikleri ve sevmedikleri (avantajlı ve dezavantajlı) yerlerini belirleyecek. Sonraki süreçte önerilerle kendilerine uygun bir yer haline getirecekler.
BİRLİKTE YAPALIM
Çocukların önerileri doğrultusunda, mekan yeniden tasarlanarak
modeli oluşturulacak.
Hacettepe Üniversitesi Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi Doç. A. Selin Mutdoğan
Eğitim Özellikleri
- Dersler 0
- Sınavlar 0
- Süre
- Yetenek seviyesi Acemi
- Dil Türkçe
- Öğrenciler 0
- Değerlendirme Evet