Eğitimin Yeri
Hacettepe Üniversitesi, Çevrimiçi
Eğitim Tarihi ve Süresi
Yeterli Kontenjan Sağlandığında Tarih İlan Edilecektir.
Cumartesi ve Pazar günleri olmak üzere toplam 5 gün, 18 saat.
Eğitim Ücreti ve Hesap Numarası
Kişi Başı: 540 TL
Banka Adı ve Şubesi: Halkbank Hacettepe Tıp Fakültesi Şubesi (1541)
Hesap Adı: H.Ü.D.S.İ. Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi
IBAN TR23 0001 2001 5410 0006 0000 63
Eğitimin Amacı
Teknolojinin ve dijital platformların gündelik yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline geldiği günümüzde yayın kalitesinde görüntü üretebilen mobil cihazlar bir tüketim aracı olmaktan çıkarak, üretim aracı haline gelmiştir. Gelişen, çeşitlenen ve erişimi kolaylaşan araçlarla görüntü üretim aracı olan mobil cihazlar ile video yapımlar daha kolay üretilmeye ve dağıtılmaya başlanmıştır. Günümüz teknolojileri ile mobil cihaz sahibi herkes amatör düzeyde kendi videosunu yapabilecek olanaklara sahip olmuştur. Ancak izlenebilir bir video için yine de teorik ve pratik bilgilere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda Hacettepe Üniversitesi Yaşam Boyu Öğrenim Merkezi ile çevrimiçi, dijital kültür, kullanıcı türevli içerik ve katılımcı kültürü tanıtacak, dijital platformlarda mobil cihazlarla video yapım süreçlerine ilişkin temel teknik bilgileri (çekim ve kurgu tekniklerinin), etik ilkeleri aktarmayı amaçlayan bir eğitim programı planlanmıştır.
Eğitimin İçeriği
- Dijital Kültür Nedir ve Yeni Medya Ortamlarının Özellikleri.
- Kullanıcı Türevli İçerik ve Katılımcı Kültür.
- Mobil Araçlar ile İçerik Üretimi.
- Mobil Cihazlarla Çekim Teknikleri Kamera açıları, çekim ölçekleri, kamera hareketleri, çekimde ışık kullanımı, çekimde ses kullanımı, mobil cihazların çekim aksesuarları ile kullanımı.
- Mobil Cihazlarla Kurgu Teknikleri
Temel kurgu bilgisi, çekimlerin kurgu ortamına aktarılması, mobil cihaz uygulamalarında kurgu, Power Director uygulaması üzerinden mobil cihazlarda kurgu, videoların dijital ortamda paylaşım ve dağıtım yöntemleri (Sosyal medya uygulamaları Youtube, Vimeo, Facebook, Twitter ve Instagram).
- Çevrimiçi platformlar üzerinden canlı yayın.
- Mobil Araçlar ile içerik üretiminde dikkat edilmesi gereken etik ilkeler.
- Genel Değerlendirme
Çevrimiçi olarak gerçekleşecek bu sertifika programında, temel çekim bilgilerinin verilmesi ve mobil cihazlardaki kurgu tekniklerinin Power Director uygulaması üzerinden anlatılması planlanmaktadır.
Eğitmenler
Doç. Dr. Recep Ünal
Dr. Can Ertuna
Öğr. Gör. Özgür Ağkül
Öğr. Gör. Egemen Adak
Öğr. Gör. Sibel Tekin
Başvuru Kriterleri
Mobil cihazlarla çekim ve kurgu tekniklerini, mobil içerik üretmeye hevesli en az lise mezunu.
Belgelendirme
Eğitim sonunda, devam koşulunu yerine getiren katılımcılarımıza Hacettepe Üniversitesi Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi Müdürü’nün imzasının bulunduğu katılım belgesi teslim edilecektir.
Koordinatörler: Öğr. Gör. Özgür Ağkül ve Ar.Gör. Ertan Ağaoğlu
okiprit@hacettepe.edu.tr 0 533 311 30 21
ertanagaoglu@gmail.com 0 553 0822617
Eğitime Başvuru
Eğitime kayıt yaptırmak isteyen katılımcıların http://www.yasamboyu.hacettepe.edu.tr/ kayıt adresindeki formu doldurmaları,
- TC Kimlik fotokopisini
- Ücret ödeme belgesini
şahsen elden Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsünde bulunan Yaşam Boyu Öğrenme ofisine teslim edebilecekleri gibi, belgelerini yasamboyu@hacettepe.edu.tr adresine de gönderebilirler.
EĞİTİM PROGRAMI
- Gün: 12.00 – 16.00 (4 saat)
12.00 Dijital Kültürde Yaşamak (M. Binark)
13.00 Sosyal Medya Platformları ve Platform Ekonomisi (M. Binark)
14.00 Reklam, Pazarlama ve İletişim (S. Sezgin)
15.00 Sosyal Medya ve Marka İletişimi (S. Sezgin)
- Gün: 12.00-16.00 (4 saat)
12.00 Dijital İçerik ve Metin Yazımı (S. Sezgin)
13.00 Sosyal Medyada İçerik Üretim ve Yönetim Stratejileri (S. Sezgin – S. Çelik)
14.00 Sosyal Medya İçerik Planlaması (S. Sezgin – S. Çelik)
15.00 Sosyal Medyada Diyalog ve Kriz Yönetimi (S. Sezgin – S. Çelik)
- Gün: 12.00- 16.00 (4 saat)
12.00 Sosyal Medyada İçerik Tasarımı (S. Karademir)
13.30 Görsel Tasarımda Dil ve Estetik Unsurlar (S. Karademir)
14.30 Sosyal Medya İçin Tasarım Araçları (S. Karademir)
- Gün: 12.00 – 15.00 (3 saat)
12.00 Sosyal Medya Yönetim Araçları (S. Çelik)
13.00 Sosyal Medya Reklam Kampanyaları (S. Çelik)
14.00 Facebook & Instagram Reklamcılığı (S. Çelik)
- Gün: 12.00 – 15.00 (3 saat)
12.00 Uygulamalı Atölye (S. Sezgin – S. Çelik – S. Karademir)
Katılımcıların varsa mevcut işletme hedefleri doğrultusunda örnek içerikler üretmeleri, içerik planı oluşturmaları, tasarım fikirleri geliştirmeleri ve reklam kampanyası oluşturmaları istenmektedir. Mevcut işletme hedefi bulunmayan katılımcıların, verilecek brief üzerinden çalışmaları sağlanacaktır.
EĞİTMENLER
Mutlu Binark
Mutlu Binark, 1989 yılında Ankara Üniversitesi B.Y.Y.O. RTS. Bölümünden mezun oldu. Lisansüstü çalışmalarını Ankara Üniversitesi S.B.E’de tamamladı. 1999 yılında “İletişim Bilimleri” alanında doktora derecesi, 2003 yılında “İletişim Bilimleri” doçenti ünvanını aldı. Tokyo Üniversitesi’nde doktora saha çalışması için Japon Hükümeti bursuyla, Aarhus Üniversitesi ve Odense Üniversitesi’nde ise Danimarka Hükümeti ve TUBA bursuyla doktora sonrası çalışmalarda bulundu. AÜ DTCF Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü’nde Sinoloji lisans eğitimini 2004 yılında tamamladı. Alternatif Bilişim Derneği’nin üyelerindendir. 2017 Temmuz ayından bu yana Moment Dergi’nin Editörlüğünü yürütmektedir. 2018 yılında Busan University of Foreign Studies’de Kore hükümetinin yaratıcı endüstri ve kültür politikaları üzerine 6 ay süre ile araştırma amaçlı konuk araştırmacı olarak bulundu. 2020 Temmuz ayından bu yana (Arun, Özsoy, Kandemir ve Şahinkaya ile) Tübitak Sobag 120k613 no’lu “Covid 19 Sürecinde Yaşlıların Enformasyon Arayışı ve Değerlendirmesi” konulu araştırma projesini yürütmektedir. Çalışma alanlarını iletişim kuramları, iletişim sosyolojisi, eleştirel medya okuryazarlığı, yeni iletişim teknolojileri/yeni medya, kültür politikaları ve yaratıcı endüstriler oluşturmaktadır.
www.yenimedya.wordpress.com ve www.dijitaloyunkulturu.wordpress.com bloglarının yazarıdır.
Serra Sezgin
Serra Sezgin, 2010 yılında İzmir Ekonomi Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden mezun oldu. 2013 yılında Hacettepe Üniversitesi İletişim Bilimleri Yüksek Lisans Programı’nı, 2019 yılında ise Ankara Üniversitesi Gazetecilik Doktora Programı’nı tamamladı. Yüksek öğrenimi süresince araştırma görevlisi olarak görev yaptıktan sonra metin yazarı ve sosyal medya yöneticisi olarak çalışmış, dijital pazarlama, dijital içerik üretimi ve yönetimi alanlarında uzmanlaşmıştır. 2020 yılından bu yana Dr. Öğretim Üyesi ünvanıyla Ankara Bilim Üniversitesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde çalışmakta ve bölüm başkanlığı görevini yürütmektedir. Çalışma alanları arasında yaratıcı endüstriler, yaratıcı emek, dijital medya ve dijital oyun yer almaktadır.
Serhat Karademir
Serhat Karademir, 1991 İzmir doğumlu Grafik Tasarımcıdır. 2014 yılında Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Baskıresim Bölümü’nden mezun olmuş, 2013-2014 yılları arasında Almanya Hildesheim HAWK (Hochschule für Angewandte Wissenschaft und Kunst) Uygulamalı Bilimler ve Sanatlar Üniversitesi’nde Baskı Sanatları ve Grafik Tasarım alanında eğitim almıştır. 2015 yılında Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Grafik Tasarım Yüksek Lisans eğitimine başlamış, Hareketli Grafikler ve Sosyal Medya Tasarımları üzerine çalışarak, Ankara ve İstanbul’daki reklam ajanslarında, Grafik Tasarımcı ve Sanat Yönetmeni olarak birçok markaya hizmet vermiştir. 8 Karma, 1 Kişisel sergisi bulunan tasarımcı, 2017 yılında başladığı Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Grafik Tasarım Sanatta Yeterlilik eğitimine devam etmekte ve sektörde ulusal ve uluslararası markalara hizmet vermeyi sürdürmektedir.
Sinem Çelik
Sinem Çelik, 1991 İzmir doğumlu Sosyal Medya Uzmanıdır. 2015 yılında Kocaeli Üniversitesi Radyo, Sinema ve Televizyon Bölümü’nden mezun olmuştur. 2015 yılında aktif çalışma hayatına Medya Planlama, Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler alanında başlamıştır. İzmir, İstanbul ve Ankara’da farklı sektörlerde çalışarak Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama alanlarında uzmanlaşmıştır. 2017 yılından itibaren Siu Digital’de Sosyal Medya Uzmanı olarak, çeşitli sektörlerde yerel ve ulusal markalara hizmet vermektedir.
Eğitim Özellikleri
- Dersler 0
- Sınavlar 15
- Süre
- Yetenek seviyesi Tüm seviyeler
- Öğrenciler 0
- Değerlendirme Evet
-
1. GÜN
- 09:30 – 10:00 Tanışma (Tüm Eğitmenler ve Katılımcılar)
- 10:00 – 11:00 Dijital Kültür Nedir ve Yeni Medya Ortamlarının Özellikleri / Eğitmen: Doç. Dr. Recep Ünal Kullanıcı Türevli İçerik ve Katılımcı Kültür / Eğitmen: Doç. Dr. Recep Ünal
- 11:00 – 11:15 Ara
- 11:15 -12:45 Mobil Araçlar ile İçerik Üretimi / Eğitmen: Dr. Can Ertuna
- 13:30 – 14:30 Mobil Cihazlarla Çekim Teknikleri / Eğitmen: HÜİF Prodüksiyon Atölyesi (Kamera açıları, çekim ölçekleri, kamera hareketleri)
- 14:30 – 14:45 Ara
- 14:45 – 15:45 Mobil Cihazlarla Çekim Teknikleri / Eğitmen: HÜİF Prodüksiyon Atölyesi (Çekimde ışık kullanımı, çekimde ses kullanımı, mobil cihazların çekim aksesuarları ile kullanımı)
-
2. GÜN
- 10:00 – 11:00 Mobil Cihazlarla Kurgu Teknikleri / Eğitmen: HÜİF Prodüksiyon Atölyesi (Temel kurgu bilgisi, çekimlerin kurgu ortamına aktarılması, mobil cihaz uygulamalarında kurgu)
- 11:00 – 11:15 Ara
- 11:15 – 12:15 Mobil Cihazlarla Kurgu Teknikleri / Eğitmen: HÜİF Prodüksiyon Atölyesi (Power Director uygulaması üzerinden mobil cihazlarda kurgu, Videoların dijital ortamda paylaşım ve dağıtım yöntemleri (Sosyal medya uygulamaları Youtube, Vimeo, Facebook, Twitter ve Instagram)
- 13:30 – 14:30 Çevrimiçi platformlar üzerinden canlı yayın / Eğitmen: Öğr. Gör. Sibel Tekin
- 14:30 – 14:45 Ara
- 14:45 – 15:45 Mobil Araçlar ile içerik üretiminde dikkat edilmesi gereken etik ilkeler / Eğitmen Doç. Dr. Recep Ünal
- 15:45 – 16:00 Ara
- 16:00 -16.45 Genel Değerlendirme: Mobil Cihazlarla İçerik Üretimi (Tüm eğitmenler)