22. GRUP EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI (4 – 8 KASIM 2024)
Eğitim, çevrimiçi olarak gerçekleştirilecektir. Kayıtlarımız devam etmektedir. Katılımcılarımızın, kadro ilanları tarihi ve eğitimlerin 7 gün sürmesi sebebi ile kayıt işlemlerini son güne bırakmaması gerekmektedir.
Programın Amacı: Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Atama Kriterleri kapsamında yer alan Eğiticilerin Eğitimi Programı, Hacettepe Üniversitesi Senatosunda kabul edilen “Hacettepe Üniversitesi Eğiticilerin Eğitimi Programı Yönergesi” hükümlerine göre gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, katılımcılara, çağdaş öğretim yaklaşımları ile alanlarında sahip oldukları deneyimlerini bir araya getirebilecekleri ve eğitici rolleri bağlamında niteliklerini geliştirme fırsatı buldukları bir eğitim ortamı sunmaktır. Çağdaş yaklaşımlar gereği ve ihtiyaç duyulduğunda Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığının görüşü alınarak programda yer alan dersler ve ders içeriklerinde güncelleme yapılabilir.
Eğitim Fakültesi mezunları ve lisansüstü düzeyde eğiticilikle ilgili ders almış olan öğretim elemanları ile ilgili Üniversitemiz Senato Kararı; Senato Kararı
10.11.2022 tarih ve 2022-304 sayılı Üniversitemiz Senato Kararı; Eğiticilerin Eğitimi Programı Senato Kararı
Eğitim Ücreti: Hacettepe Üniversitesi Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencisi olan Araştırma Görevlileri için KDV Dahil 1.500,00 TL
Öğretim elemanları için KDV Dahil 2.000,00 TL
Banka Adı ve Şubesi: Halkbank Hacettepe Tıp Fakültesi Şubesi (1541)
Hesap Adı: Hacettepe Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü
IBAN TR23 0001 2001 5410 0006 0000 63
Not Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü Dekont açıklamasına T.C. Numarası, isim, soy isim ve eğitim adının mutlaka yazılması gerektiğini bildirmiştir.
Eğitime kayıt yaptırmak isteyen katılımcıların https://yasamboyu.hacettepe.edu.tr/ adresini ziyaret ederek kayıt olmaları ve “EĞİTİME KATIL” Butonuna tıklayarak aşağıda belirtilen belgelerini yüklemeleri gerekmektedir.
· T.C. Kimlik Fotokopisi
. Kurum Kimlik Örneği
· Ücret Ödeme Belgesini
Sisteme giriş yapılamaması durumunda belgelerini yasamboyuegitim@hacettepe.edu.tr adresine de gönderebilirler.
Not: Eğitime kayıt oluşturulduktan sonra kayıt iptali / ücret iadesi talebi eğitim başlamadan en az 10 (on) iş günü öncesinde gerçekleştirilmelidir. Kesin kayıtlar alındıktan sonra kayıt iptali/ücret iadesi işlemi yapılmamaktadır.
Talep ve öneride bulunmak isteyenlerin yukarıda belirtilen mail adresimizden iletişim kurmaları istenmektedir.
Programın tamamlanması için katılımcıların 2 seçmeli ders alması gereklidir. Bir seçmeli ders en az 3 öğrenci talebi ile açılır. Lütfen almak istediğiniz seçmeli dersleri içeren formu doldurunuz (Ek3. Seçmeli Dersler formu).
Google form https://forms.gle/adtHhX34puJXj1mMA
EĞİTİM SÜRESİ: 44 ders saati / 7 gün
İŞLENME ŞEKLİ: Dersler, uzaktan eş zamanlı bir şekilde ve etkin katılımı sağlayarak canlı oturumlarla işlenir.
BAŞARI ÖLÇÜTÜ: 5 zorunlu 2 seçmeli derste en az %70 başarıya ulaşılması ile gerçekleştirilir. %80 derse devam aranır. Dersin özelliği dikkate alınarak çoktan seçmeli ya da ürün hazırlamaya dönük bir sınama durumu planlanır. Sınav ve/veya ürün ile alınan notların ortalaması 70 ve üzerinde olanlara “Sertifika” verilir. Aday, sınavda başarılı olmazsa katılımcıya ikinci sınav hakkı verilir. Altı günün sonunda dersler biter. Belirlenen tarihte katılımcılar moodle sistemi üzerinden (uzaktan) sınava girerler. Sınav sonuçları katılımcılara e-posta yolu ile bildirilir.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME MERKEZİ EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ PROGRAMI
ZORUNLU DERSLER
Ders Adı ve Dersin Amaçları | Ders Saati |
1. Sınıf yönetimi: Katılımcıların etkili bir sınıf yönetimi/öğretimin yönetimi ile ilgili temel ilkeleri eğitim ortamlarına uyarlamalarını sağlamaktır. Ders, örnek olaylar üzerinde tartışma ve değerlendirme ile işlenir. | 6 |
2. Öğretim ilke ve yöntemleri: Katılımcının kendi alanına uygun bir şekilde sınıf ortamına ve içeriğine en uygun öğretme-öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve değerlendirme yapabilmelerini sağlamaktır. Ders katılımcının eğitim vereceği gruplarda ihtiyaç duyacağı yöntem ve teknikler ile şekillenir. | 6 |
3. Eğitimde ölçme ve değerlendirme: Katılımcıya eğitim vereceği gruplarda dersin hedeflerine uygun şekilde ölçme ve değerlendirme faaliyetlerini planlama ve uygulaması sağlanır. Ders katılımcının eğitim vereceği gruplarda ihtiyaç duyacağı sınama durumlarına göre şekillenir. | 6 |
4. Yetişkin eğitimi ve yaşam boyu öğrenme: Katılımcıların yetişkin eğitimi ile temel ilkeleri eğitim ortamlarına uyarlamalarını sağlamaktır. Ders, yaşam boyu öğrenme ilkelerinin katılımcıların mesleki gelişimlerine katkı sunmasını amaçlar. | 6 |
5. Eğitim-öğretim ile ilgili yasal-yönetsel düzenlemeler: Katılımcıların Eğitim Öğretime ilişkin Mevzuatları incelemesi amaçlanır. Bu düzenlemelerin içinde süreçlerle ilgili anayasa, yasa ve kurumsal iç yönetmelikler ve yönergelere yer verilir. | 6 |
SEÇMELİ DERSLER
Ders Adı ve Dersin Amaçları | Ders Saati |
1. Açık/uzaktan öğrenme ve öğretim teknolojileri: Katılımcıların eğitim verecekleri grupların öğrenme ortamlarını planlarken açık/uzaktan öğrenme ve öğretim teknolojilerini derslerine uyarlamalarını sağlamaktır. | 6 |
2. Eğitimde etik: Katılımcıların etik ilke ve temel değerleri, görevlerini ve hizmeti yürütürken uyulması gereken etik davranış ilkeleri, eğitim ve öğretimde, birimler ve bireyler arası ilişkilerde etik ilkeleri, mevcut ilke ve kurallar doğrultusunda değerlendirebilmelerini sağlamaktır. | 6 |
3. Eğitimde program geliştirme: Katılımcıların alanına katkı getirecek yeni bir ders açmak istediğinde izlemesi gereken yolları ve/veya var olan bir öğretim programını güncelleme yaparak geliştirme, izleme ve değerlendirmelerini sağlamaktır. | 6 |
4. Eğiticilikte mesleki yetkinleşme: Katılımcının mesleki yetkinleşmenin kuramsal temellerini kendi özel alanında uyarlamasını sağlamaktır. Eğiticilik bağlamında sürekli gelişime yönelik çalışmalar ele alınır. Eğiticinin kolaylaştırıcı, yönlendirici, bilgilendirici rolleri vb. tartışılır. | 6 |
5. Mikro Öğretim: Katılımcıların etkili ders işlemenin temel ilkelerini kazandırmayı sağlar. Ses tonu, kullanılan ders araçları, sunu becerileri, dikkat çekme, dersin süresinin etkili bir şekilde planlanması ve daha birçok değişkene göre katılımcı alanında kendini yetkin hissettiği bir konuda ders işler. Diğer bir deyişle, katılımcılar etkili öğretme-öğrenme süreci denemeleri yapar. Katılımcılar, örnek bir ders işler ve bu ders kayda alınır. Alınan bu kayıt incelenerek hem katılımcının yansıtma yapması hem eğitim veren tarafından etkili bir dönüt düzeltme alınması hem de diğer katılımcıların da kendi öğretimlerinde dikkat etmeleri gereken güçlü ve zayıf yönlerini görmelerine ışık tutar. Yapıcı eleştiriler ile katılımcının daha nitelikli ders işlemesine hizmet eder. | 6 |
EĞİTİM SÜRECİNİ GÖSTEREN ÖRNEK TABLO
*Katılımcıların özel durumları nedeniyle ve sınıf içinde ortak bir zorunluluk doğması halinde ders saati üzerinde değişiklik gerçekleştirilebilir.
YENİ EKLENEN DERS İÇERİKLERİ:
Engelsiz Yerleşke (Süre:40′) Katılımcının özel gereksinimi olan öğrencilerin üniversite yaşamına tam katılımının sağlanması için engel durumuna göre ders, sınav ve etkinlik uyarlamaları, çevrenin erişilebirlirliğinin sağlanması ve doğru iletişim kurma konusunda bilgi sahibi olmasını sağlar. Ayrıca üniversitenin engelli öğrenci birimi ile iletişim kurmada izleyeceği süreç hakkında bilgi sahibi olur.
Sürdürülebilir Yerleşke (Süre:40′) Sürdürülebilir yerleşkeler dersinin amacı, sürdürebilirlik kavramının tanımlanması ve açıklanması ile birlikte sürdürülebilir yerleşke oluşumu için gerekli olan ilkeleri belirtmektir.
Eğitim Özellikleri
- Dersler 0
- Sınavlar 0
- Süre 1 hafta
- Yetenek seviyesi Tüm seviyeler
- Dil Türkçe
- Öğrenciler 0
- Değerlendirme Evet