Doç. Dr. Nagihan BOZTUNÇ ÖZTÜRK
Nagihan BOZTUNÇ ÖZTÜRK
Hacettepe Üniversitesi
Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi
Ankara, Türkiye
nagihanboztunc@hacettepe.edu.tr
+90 312 297 6794 – 117
EĞİTİM BİLGİLERİ
Doktora Hacettepe Üniversitesi – Ankara
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme- 09/2010-02/2014
Yüksek Lisans Hacettepe Üniversitesi – Ankara
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme- 09/2008-06/2010
Lisans Marmara Üniversitesi – İstanbul
Fizik Öğretmenliği – 09/2003 – 06/2008
İŞ DENEYİMİ
03/2018 – Halen Hacettepe Üniversitesi– Ankara
Bölüm: Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi
Pozisyon: Öğretim Görevlisi
10/2017 – 03/2018 Hacettepe Üniversitesi– Ankara
Bölüm: Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi
Pozisyon: Eğitim Öğretim Planlamacısı
07/2013 – 10/2017 Hacettepe Üniversitesi– Ankara
Bölüm: İzleme ve Değerlendirme Birimi
Pozisyon: Eğitim Öğretim Planlamacısı
İş tanımı: Bologna Süreci’nin bir parçası olan izleme ve değerlendirme çalışmaları
için gerekli olan anket ve ölçeklerin hazırlanması/geliştirilmesi, analiz edilmesi,
raporlanması; mezun izleme çalışması için gerekli olan anketlerin hazırlanması, analiz
edilmesi, raporlanması; değerlendirme sistemleri hakkında araştırmaların yapılması.
11/2010 – 07/2013
SEBİT Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş– Ankara
Departman: Eğitsel Tasarım
Pozisyon: Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
İş tanımı: Türkiye genelinde uygulanan bir sınavın raporlarının hazırlanması,
raporların üretilebilmesi için gerekli alt yapısının hazırlanması, gerekli verilerin
kontrol edilmesi, madde analizlerinin yapılması, gerekli durumlarda ilgili birimlere
raporlamaların yapılması, anket ya da ölçeklerin hazırlanması, analizlerinin yapılması
ve raporlanması, ölçme ve değerlendirme alanındaki gelişmeleri takip etme ve
ihtiyaçlar doğrultusunda fayda sağlayabilme.
09/2010 – 11/2010
Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi – Kırşehir
Departman: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalı
Pozisyon: Araştırma Görevlisi
1
02/2010 – 09/2010
Gazi Üniversitesi Vakfı Özel Okulları– Ankara
Departman: Araştırma Geliştirme Bölümü
Pozisyon: Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
İş tanımı: Ortaokul bölümünde uygulanan okul içi seviye belirleme sınav sorularının
ölçme ve değerlendirme açısından kontrol edilmesi, sınavların hazırlanması,
analizlerin yapılması, gerekli birimlere sonuçların raporlanması, anket geliştirilmesi,
analiz edilmesi ve raporlanması.
11/2009 – 01/2010
Yargı Akademi Eğitim Kurumları– Ankara
Departman: Ölçme ve Değerlendirme Eğitimi
Pozisyon: Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
İş tanımı: KPSS’ye hazırlanan öğrencilere ölçme ve değerlendirme dersinin
anlatılması, ölçme ve değerlendirme ile ilgili çoktan seçmeli test maddelerinin
hazırlanması ve hazırlanmış olan soruların ölçme ve değerlendirme açısından kontrol
edilmesi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili hazırlanmış kaynakların konu alanı
açışından bilimsel doğruluğunun kontrol edilmesi.
09/2005 – 06/2008
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi – İstanbul
Departman: Fizik Eğitimi
Pozisyon: Öğrenci Asistanı
İş tanımı: Özel öğretim yöntemleri II dersi kapsamında deneylerin düzenlenmesi,
deneylere yardımcı olunması, laboratuvar aletlerinin sorumluluğu, gerekli durumlarda
dersi alan öğrencilere yardımcı olunması, bilimsel araştırmalar yapılması, öğretim
üyelerine eğitsel anlamda yardımcı olunması.
YAYINLAR
SCI, SCI-EXP., SSCI, AHCI Kapsamındaki Dergilerde Yayınlanan Makaleler
1. Boztunç Öztürk, N., Eroğlu, M. G., & Kelecioğlu, H. (2015). A Review of Articles Concerning Scale
Adaptation in the Field of Education, Education and Science, 40(178), pp (123-137). doi:
http://dx.doi.org/10.15390/EB.2015.4091
2. Boztunc Ozturk, N., & Dogan, N. (2015). Investigating of the Item Exposure Control Methods in
Computerized Adaptive Testing, Educational Sciences: Theory & Practice, 15(1), pp (85-98). doi:
10.12738/estp.2015.1.2593
3. Taşdelen Teker, G., Boztunç Öztürk, N. ve Eroğlu, M. G. (2014). PISA 2009’a Göre Okuma Becerisi
ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişkinin Türkiye Örnekleminde YEM ile Belirlenmesi, Hacettepe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(4), 244-255.
Uluslararası Alan Endekslerinde Taranan Dergilerde Yayınlanan Makaleler
1. Boztunç Öztürk, N. & Şahin, M.G., & İlhan, M. (2019). An Analysis of Scoring via Analytic and
General Impression in Peer Assessment. Turkish Journal of Education, 8(4), 258–275.
2. Gürlen, E., Boztunç Öztürk, N. & Eminoğlu, E. (2019). Investigation of the Reliability of Teachers
Self and Peer Assessments at Primary School Level with Generalizability Theory. Eğitim ve
Psikolojide Ölçme ve Derğerlendirme Dergisi, 10(4), 361–376.
3. Boztunç Öztürk, N. & Şahin, M.G. (2019). Madde havuzu özelliklerinin yetenek kestirimi ve madde
havuzu kullanımına etkileri: bir simülasyon çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
34(2), 473-486. doi: 10.16986/HUJE.2018042418
2
4. Şahin, M.G. & Boztunç Öztürk, N. (2019). Analyzing the Maximum Likelihood Score Estimation
Method with Fences in ca MST. International Journal of Assessment Tools in Education, 6(4), 555-567.
5. Boztunç Öztürk, N. (2019). How the length and characteristics of routing module affect ability
estimation in ca-MST? Universal Journal of Educational Research, 7(1), 164-170. doi:
10.13189/ujer.2019.070121.
6. Şahin, M.G. & Boztunç Öztürk, N. (2018). How classroom assessment affect to science and
mathematics achievement: Findings from 2015. International Electronic Journal of Elementary
Education, 10(5), 559-569. doi: 10.26822/iejee.2018541305.
7. Şahin, M.G. & Boztunç Öztürk, N. (2018). A model proposal for solving the problems encountered in
the implication of the performance tasks. International Journal of Assessment Tools in Education, 5(4),
593-610. doi: 10.21449/ijate.390603
8. Şahin, M. G. ve Boztunç Öztürk, N. (2018). Eğitim Alanında Ölçek Geliştirme Süreci: Bir İçerik
Analizi Çalışması, Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 191-199.
9. Ozberk, E. H., Atalay Kabasakal, K. & Boztunc Ozturk, N. (2017). Investigating the Factors Affecting
Turkish Students’ PISA 2012 Mathematics Achievement Using Hierarchical Linear Modeling,
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Dergisi, doi: 10.16986/HUJE.2017026950.
10. Ozberk, E. H., Boztunc Ozturk, N., Yilmaz Findik, L., & Kapti, S. (2017). Erasmus Students’ Mobility
Priorities: A Rank-Order Scaling Study, Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(6), 2401-2412.
ULAKBİM Tarafından Taranan Ulusal Hakemli Dergilerde Yayınlanan Makaleler
1. Yilmaz Findik, L., Kapti, S., Boztunc Ozturk, N., Ozberk, E. H., & Kavak, Y. (2017). Quantitive
Changes Trends in Higher Education between 1999-2010 in Turkey, Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi,
7(2), 247-255. Doi:10.5961/jhes.2017.204
2. Boztunç Öztürk, N., Özberk, E. H., Kaptı, S., Yılmaz Fındık, L., Gelbal, S. ve Kavak, Y. (2015).
Hacettepe Üniversitesi Mezun İzleme Araştırması, Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 263-271. doi:
10.5961/jhes.2015.128
3. Şahin, M.G., Boztunç Öztürk, N. ve Taşdelen Teker, G. (2015). Öğretmen Adaylarının
Değerlendirilme Tercihlerinin Ölçeklenmesi Üzerine Bir Çalışma, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve
Değerlendirme Dergisi, 6(1), 95-106.
Tezler
1. Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Uygulamalarında Madde Kullanım Sıklığı Kontrol Yöntemlerinin
İncelenmesi, 2014, Doktora Tezi, Danışman: Doç. Dr. Nuri Doğan
2. Uluslar Arası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA)’na Katılan Türk Öğrencilerin 2003 ve 2006
Yıllarındaki Matematik ve Fen Bilimleri Başarılarının İncelenmesi, 2010, Yüksek Lisans Tezi,
Danışman: Prof. Dr. Selahattin Gelbal
Uluslararası Bildiriler
1. Şahin, M.G.& Boztunç Öztürk, N. (2019). Madde/modül seçme yöntemlerinin karşılaştırılması:
Bireyselleştirilmiş bilsisayrlı test ve bireyselleştirilmiş bilgisayarlı çok aşamalı test uygulaması, VI.
International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology (C-MEEP 2018),
05-08 Eylül, Prizren University, Prizren, Kosovo.
2. Boztunç Öztürk, N. (2018). Öğretmen Özelliklerinin Okuma Başarındaki Etkisi: PIRLS 2016 Örneği,
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumuna (USOS 2018), 11-14 Nisan, Gazi Üniversitesi,
Kızılcahamam, Ankara, Türkiye.
3
3. Şahin, M.G., Boztunç Öztürk, N. ve Yılmaz Fındık, L. (2017). PISA Başarısının İstatistiki Bölgelere
Göre Karşılaştırılması: Bir VZA Örneği, Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19-21 Ekim, TOBB
Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
4. Boztunç Öztürk, N. ve Şahin, M.G. (2017). Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı Test Uygulamalarında
Madde Havuzu Özelliklerinin Yetenek Kestirimine Etkisi, 4. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları
Kongresi, 11-14 Mayıs, Pamukkale Üniversitesi, Denizli, Türkiye.
5. Boztunc Ozturk, N, Yilmaz Findik, L. & Ozberk, E. H. (2017). Başarılı Eğitim Sistemlerinde
Öğretmen: TALIS 2013 Örneği, 7th International Congress of Research in Education, 27-29 April,
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye.
6. Boztunc Ozturk, N, Ozberk, E. H. & Yilmaz Findik, L. (2017). Farklı Eğitim Sistemlerinde Fen
Başarısının Çok Düzeyli Modellerle Karşılaştırılması: TIMSS 2015 Singapur ve Türkiye Örneği, 7th
International Congress of Research in Education, 27-29 April, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,
Çanakkale, Türkiye.
7. Yilmaz Findik, L., Boztunc Ozturk, N & Ozberk, E. H. (2017). What PIAAC Tells about the Adult
Learning in Turkey? 7th International Congress of Research in Education, 27-29 April, Çanakkale
Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye.
8. Yilmaz Findik, L.,Ozberk, E. H. & Boztunc Ozturk, N. (2017). What are the Low Performer Students’
Perceptions about School in Turkey?, 7
th International Congress of Research in Education, 27-29 April,
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye.
9. Şahin, M.G., Boztunç Öztürk, N. ve Yıldırım, Y. (2017). PISA 2015 Sonuçlarına Göre Fen
Okuryazarlığında Kullanılan Öğretme Stratejileri: Türkiye, Finlandiya ve Singapur, 26. Uluslararası
Eğitim Bilimleri Kongresi, 20-23 Nisan, Side, Antalya, Türkiye.
10. Yilmaz Findik, L., Kapti, S., Boztunc Ozturk, N., Ozberk, E. H., & Kavak, Y. (2015). Trends in Higher
Education in Turkey, 1st International Higher Education Studies Conference (IHEC), October 14-16,
Istanbul, Turkey.
11. Ozberk, E. H., Boztunc Ozturk, N., Yilmaz Findik, L., & Kapti, S. (2015). Priorities of Erasmus
Students, 2nd International Eurasian Educational Research Congress, June 08-10, Ankara, Turkey.
12. Boztunc Ozturk, N., Atalay Kabasakal, K., & Ozberk, E. H. (2015). An Investigation of the Factors
That Affect Turkish Students’ Achievement in Mathematics According to the PISA 2012 Results,
International Congress on Education for the Future: Issues and Challenges, May 13-15, Ankara, Turkey.
13. Kapti, S.,Yilmaz Findik, L., Ozberk, E. H., & Boztunc Ozturk, N. (2015). Becoming Teacher: “Who”
and “Why”, Policies and Issues on Teacher Education-ISPITE 2015, 30 April-02 May, Baku,
Azerbaijan.
14. Boztunç Öztürk, N., Özberk, E. H., Kaptı, S., Yılmaz Fındık, L., Gelbal, S. ve Kavak, Y. (2014).
Hacettepe Üniversitesi Mezun İzleme Araştırması, 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi,
Trakya Üniversitesi, 16-18 Ekim, Edirne, Türkiye.
15. Kelecioglu, H, Eroglu, M.G., & Boztunc, N. (2011). The Opinions of Pre-Service Teachers About The
Teaching of Assessment Tools Within The Assessment and Evaluation Course. 14th International
Conference Evaluation in Education in the Balkan Countries, 16-18th June 2011, Belgrade, Serbia.
16. Kelecioğlu, H, Eroğlu, M.G. ve Boztunç, N. (2010). Öğretmen Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme
Yöntemlerine İlişkin Yeterlik Algılarının İncelenmesi, Uluslar Arası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve
Sorunları Sempozyumu II, Hacettepe Üniversitesi, 16-18 Mayıs 2010,Ankara, Türkiye.
Ulusal Bildiriler
4
1. Boztunç Öztürk, N., Eroğlu, M. G. ve Kelecioğlu, H. (2014). Eğitim Bilimleri Alanında Yapılan Ölçek
Uyarlama Makalelerinin İncelenmesi. IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme
Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, 9-13 Haziran, Ankara, Türkiye.
2. Eroğlu, M. G., Boztunç Öztürk, N. ve Taşdelen Teker, G. (2014). İkili Karşılaştırma ve Sıralama
Yargıları Ölçekleme Yöntemlerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Çalışma, IV. Ulusal Eğitimde ve
Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, 9-13 Haziran, Ankara, Türkiye.
3. Boztunç, N., Önen, E. ve Eroğlu, M.G. (2012). Öğrenciye İlişkin Faktörler ve Okuma Başarısı
Arasındaki İlişkiler: PISA 2009 Sonuçları. III. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme
Kongresi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 19-21 Eylül, Bolu, Türkiye.
Kitaplar, Ders Notları ve Teknik Raporlar
1. Bölüm 4: Sonuçlar. Boztunç Öztürk, N. Madde Tepki Kuramı: Item Response Theory. Kelecioğlu, H.
(ed.) 1. Baskı: Kasım 2016, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 61-111, (Bölüm çevirisi), ISNB: 978-
605-320-542-5
2. Bölüm 5: Normal Dağılım. Boztunç Öztürk, N. Sosyal Bilimler için İstatistik. Güler, N. (ed.) 1. Baskı:
Ağustos 2016, Pegem Akademi Yayınları, Ankara, 128-154, (Bölüm çevirisi), doi:
10.14527/9786053184881.
VERİLEN HİZMET İÇİ EĞİTİMLER
1. TEDAŞ Eğitici Eğitimi, 2018.
SEMPOZYUM / KONGRE / EĞİTİM KATILIMI
1. Future of Higher Education – Bologna Process Reseachers Conference FOHE BPRC II, The National
Library, November 24-26, 2014, Bucharest, Romania.
2. TÜBİTAK 2237 Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı Eğitim Bilimlerinde Proje Yazım
Eğitimi, Anadolu Üniversitesi 29-31 Mayıs 2014, Eskişehir, Türkiye.
3. Erasmus Staff Mobility, Cardiff Metropolitan University, May 12-16, 2014, Cardiff, Wales, UK.
4. University of Cambridge The Psychometrics Centre, A Three Day Workshop on Developing Adaptive
Tests with Concerto, Bahçeşehir University, February 12-14, 2013, İstanbul, Turkey.
5. Uluslararası Eğitim Forumu II: Eğitimde İnovasyon, TED Ankara Koleji, 30 Nisan-1 Mayıs 2011,
Ankara, Türkiye.
6. Fizik Olaylarının Eğlenceli Sunumu, Kocaeli Üniversitesi, 6-11 Temmuz 2008, Kocaeli, Türkiye.
PROJELER
1. TÜBİTAK 2237 Başarı Testi Nasıl Geliştirilir? Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı
Testi Geliştirme, Eğitimci, Hacettepe Üniversitesi, 21-25 Ocak 2019, Ankara, Türkiye.
2. Avrupa Kredi Transfer Sisteminin Uygulanması – 012A401001, Araştırmacı, Hacettepe Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu, Ulusal, Devam ediyor.
3. Program Yeterliliklerinin Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesine Göre Uyarlanması, Proje
Çıktılarının Hazırlanması, Ders Öğrenme Çıktılarını Yazma ve AKTS Hesaplama: Hacettepe
Üniversitesi Örneği – 012A101002, Araştırmacı, Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri
Komisyonu, Ulusal, Devam ediyor.
5
ORGANİZASYON
1. TÜBİTAK 2237 Başarı Testi Nasıl Geliştirilir? Farklı Ölçme Kuramlarına Göre Tüm Yönleriyle Başarı
Testi Geliştirme, Hacettepe Üniversitesi, 21-25 Ocak 2019, Ankara, Türkiye. Yerel Düzenleme Kurulu.
2. 1
st Ulusal Bologna Çalışmaları Konferansı, Hacettepe Üniversitesi, 17-18 Eylül, 2015, Ankara, Türkiye.
Düzenleme Kurulu / Bilim Kurulu.
3. 1
st International Student Affairs Conference, Hacettepe University, November 17, 2014, Ankara, Turkey.
Member of Organizing Commitee.
ÖDÜL/BURS
1. TÜBİTAK – 2211 Yurtiçi Doktora Bursu, 10/2011 – 02/2014.
ÜYE OLUNAN DERNEK ve MESLEK KURULUŞLARI
1. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği (EPODDER)
AKADEMİK DERGİLERDEKİ GÖREVLER
1. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcileri Dergisi, Hakem Kurulu, Başlangıç Tarihi: Mart 2018
2. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakem Kurulu, Başlangıç Tarihi: Şubat 2017
3. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Davetli Hakemlik, Yıl: 2015, Cilt: 48, Sayı:2, E – ISSN:
2458 – 8342.
4. Sakarya University Journal of Education, Reviewer, Year: 2015, Vol: 5, No:2, ISSN: 2146-7455
5. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Davetli Hakemlik, Cilt: X, Sayı:2 Aralık 2015, ISSN:
1307-1076
6. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, Hakem Kurulu, Başlangıç Tarihi:2014
7. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, Yayın Kurulu, Başlangıç Tarihi:2015
#