
Doç. Dr. Leyla YILMAZ FINDIK
Leyla YILMAZ FINDIK
Hacettepe Üniversitesi
Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi
Ankara, Türkiye
leylayilmazfindik@gmail.com
+90 312 297 6794 – 119
EĞİTİM BİLGİLERİ
Doktora : Hacettepe Üniversite, Ankara, Türkiye
Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi – 02/2014- 10/2015
Yüksek Lisans : Hacettepe University, Ankara, Turkey
Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi – 09/2009-05/2012
Lisans : Hacettepe University, Ankara, Turkey
İngiliz Dilbilimi – 09/2000 – 06/2005
İŞ DENEYİMİ
07/2019- Hacettepe Üniversitesi– Ankara
Bölüm: Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi
Pozisyon: Doç. Dr.
03/2018-07/2019 Hacettepe Üniversitesi– Ankara
Bölüm: Yaşam Boyu Öğrenme Merkezi
Pozisyon: Öğretim Görevlisi
07/2013 –03/2018 Hacettepe Üniversitesi– Ankara
Bölüm: Eğitim Programları Planlama Birimi
Pozisyon: Eğitim Öğretim Planlamacısı
2006 – 07/2013 Milli Eğitim Bakanlığı – Ankara, Turkey
Pozisyon: İngilizce Öğretmeni
YAYINLAR
Kitap ve Kitap Bölümleri
1. Erçetin, Ş.Ş., Yılmaz Fındık, L. (2019). Women in Turkey: Labor Force and Social Life. In Erçetin, Ş.
Ş., Ray, N., & Sen, S. (eds). Economic Growth and Demographic Transition in Third World Nations, A
chaos and Complexity Theory Perspective. New Jersey: Apple Academic Press Inc.
2. Erçetin, Ş.Ş., Yılmaz Fındık, L. (2018). Autonomy in Higher Education. Erçetin Ş.Ş. (eds) Chaos,
Complexity and Leadership 2016. ICCLS 2016. Springer Proceedings in Complexity. Springer, Cham.
doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-64554-4_32
3. Yılmaz Fındık, L. (2018). Is Turkey well prepared for the integration of immigrants? Erçetin, Ş.Ş.
(eds). Social and Considerations of Migration Movements and Immigration Policies. IGI Global
Publication. doi: 10.4018/978-1-5225-3322-1.ch013
4. Yılmaz Fındık, L. (2016). Self-assessment of principals based on leadership in complexity. Erçetin,
Ş.Ş. (Ed). Applied Chaos and Complexity Theory in Education. IGI Global Publication.
doi: 10.4018/978-1-5225-0460-3.
5. Yılmaz Fındık, L. (2015). Postgraduate students’ perceptions of leadership in politics: a metaphor
analysis sample of Hacettepe University, department of educational sciences. Erçetin, Ş.Ş. & Banerjee,
1
S. (Eds). In Chaos, Complexity and Leadership 2013, Springer Proceedings in Complexity.
Switzerland: Springer International Publishing. doi 10.1007/978-3-319-09710-7_47.
6. Yılmaz, B. H., Aztekin, S., Umurhan, H., Aydın, H., Akıncı, B., Yılmaz Fındık, L., Panal, A., Atasoy,
R., Abazoğlu, İ. & Eser, G. (2011). PISA Türkiye. Ankara: MEB.
SCI, SCI-EXP., SSCI, AHCI ve ESCI Kapsamındaki Dergilerde Yayımlanan Makaleler
1. Ünsal Özberk, E., Yılmaz Fındık, L., & Özberk, E. (2018). Dezavantajlı Yüksek Başarılı Öğrencilerin
Okul ve Öğrenci Düzeyinde Matematik Başarısını Etkileyen Değişkenlerin İncelenmesi. Eğitim ve
Bilim, 43(194), 111-129. doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7153
2. Yılmaz Fındık, L. & Kavak, Y. (2017). PISA 2012 Sonuçlarına Göre: Yönetici Liderliği ve Okul
Özerkliğinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(4), 939-
959. doi:10.16986/HUJE.2016019330
3. Yılmaz Fındık, L. (2016). What makes a difference for resilient students in Turkey? Eurasian Journal
of Educational Research, 64, 91-108. doi: http://dx.doi.org/10.14689/ejer.2016.64.5
Uluslararası Alan İndekslerinde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
1. Büyükgöze, H. & Yılmaz Fındık, L. (2018). Eleştirel Pedagojinin Eğitim Sistemindeki Görünümü:
Öğretmenler Üzerine bir Çalışma. İlköğretim Online, 17(3), 1336-1352.
2. Özberk, E. H., Boztunc Özturk, N., Yılmaz Fındık, L., & Kapti, S. (2017). Erasmus Students’ Mobility
Priorities: A Rank-Order Scaling Study, Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(6), 2401-2412.
3. Yılmaz Fındık, L., Kaptı, S. B., Boztunç Öztürk, N., Özberk, E. H. & Kavak, Y. (2017). Quantitative
changes of higher education between 1999-2015 in Turkey. Yükseköğretim ve Bilim, 7(2), 247-255.
4. Yılmaz Fındık, L. (2016). Gender disparity in Turkish higher education. Universal Journal of
Educational Research, 4 (10), 2499-2504. doi: 10.13189/ujer.2016.041029
5. Yılmaz Fındık, L. (2016). Is higher education internationalizing in Turkey? European Scientific
Journal, 12 (13), 295-305. doi:http://dx.doi.org/10.19044/esj.2016.v12n13p295
6. Burgaz, B. & Yılmaz Fındık, L. (2015). Teachers’ evaluation of supervision practices in terms of their
professional development. The Turkish Online Journal of Educational Technology, Special Issue 2, 523-
532.
7. Boztunç Öztürk, N., Özberk, E. H., Kaptı, S. B., Yılmaz Fındık, L., Gelbal, S. & Kavak, Y. (2015).
Hacettepe Üniversitesi Mezun İzleme Araştırması, Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 1-10.
Doi: 10.5961/jhes.2015.128.
8. Ayral, M., Özdemir, N., Yılmaz Fındık, L., Özarslan, H. & Ünlü, A. (2014). The relation between the
students’ achievement of Turkish language class and the central exam score. Procedia – Social and
Behavioral Sciences, 143, 721-725. doi:10.1016/j.sbspro.2014.07.471
9. Özdemir, N., Ayral, M., Yılmaz Fındık, L., Özarslan, H., Ünlü, A. & Bozkurt, E. (2014). The
relationship between students’ socioeconomic status and their Turkish achievements. Procedia – Social
and Behavioral Sciences, 143, 726-731. doi:10.1016/j.sbspro.2014.07.472
10. Ayral, M., Özdemir, N., Ötken, Ş., Özarslan, H., Yılmaz Fındık, L., Ünlü, A., Akdoğan, A.,Aksoy
Güler, S., Bayraktar, E. & Diren, E. (2014). The relationship between the success in Turkish classes
with teaching methods and supporting school implementations. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi
(EBAD), Özel Sayı, 35-39.
2
11. Ayral, M., Özdemir, N., Türedi, A., Yılmaz Fındık, L., Büyükgöze, H., Demirezen, S., Özarslan, H. &
Tahirbegi, Y. (2014). The relation between teacher autonomy and students performance: sample of
PISA. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi (EBAD), Özel Sayı, 207-218. doi:
http://dx.doi.org/10.12973/jesr.2014.4os12a.
ULAKBİM Tarafından Taranan Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanan Makaleler
1. Yılmaz Fındık, L. & Kavak, Y. (2013). Türkiye’deki Sosyo-Ekonomik Açıdan Dezavantajlı
Öğrencilerin PISA 2009 Başarılarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi,
19(2), 249-273.
Tezler
1. PISA 2012 Sonuçlarına Göre Okul Liderliği ve Okul Özerkliğinin Öğrenci Başarısına Etkisi,
2015,Doktora Tezi, Danışman: Prof. Dr. Yüksel Kavak.
2. PISA 2009 Sonuçlarına Göre Türkiye’deki Sosyo-Ekonomik Açıdan Dezavantajlı Öğrencilerin Okuma
Becerileri Alanındaki Başarılarının Değerlendirilmesi. 2012, Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Prof. Dr.
Yüksel Kavak.
Uluslararası Bildiriler
1. Boztunc Ozturk, N, Yilmaz Findik, L. & Ozberk, E. H. (2017). Başarılı Eğitim Sistemlerinde
Öğretmen: TALIS 2013 Örneği, 7th International Congress of Research in Education, 27-29 April,
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye.
2. Boztunc Ozturk, N, Ozberk, E. H. & Yilmaz Findik, L. (2017). Farklı Eğitim Sistemlerinde Fen
Başarısının Çok Düzeyli Modellerle Karşılaştırılması: TIMSS 2015 Singapur ve Türkiye Örneği, 7th
International Congress of Research in Education, 27-29 April, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi,
Çanakkale, Türkiye.
3. Yilmaz Findik, L., Boztunc Ozturk, N & Ozberk, E. H. (2017). What PIAAC Tells about the Adult
Learning in Turkey? 7th International Congress of Research in Education, 27-29 April, Çanakkale
Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye.
4. Yilmaz Findik, L.,Ozberk, E. H. & Boztunc Ozturk, N. (2017). What are the Low Performer Students’
Perceptions about School in Turkey? 7
th International Congress of Research in Education, 27-29 April,
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale, Türkiye.
5. Şahin, M.G., Boztunç Öztürk, N. ve Yılmaz Fındık, L. (2017). PISA Başarısının İstatistiki Bölgelere
Göre Karşılaştırılması: Bir VZA Örneği, Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, 19-21 Ekim, TOBB
Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi, Ankara, Türkiye
6. Yılmaz Fındık, L. (2016). Gender disparity in higher education in Turkey. 7th International Conference
on Intercultural Education, Almeria, İspanya.
7. Yılmaz Fındık, L. (2016). Is higher education internationalizing in Turkey? International Congress on
New Trends in Higher Education: Keeping up with the Chance, İstanbul, Türkiye.
8. Yilmaz Findik, L., Kapti, S., Boztunc Ozturk, N., Ozberk, E. H., & Kavak, Y. (2015). Trends in Higher
Education in Turkey, 1st International Higher Education Studies Conference (IHEC), October 14-16,
Istanbul, Turkey.
9. Burgaz, B. & Yılmaz Fındık, L. (2015). Evaluating the practice of supervision in terms of teachers’
professional development. Paper presented at International Conference on New Horizons in Education
INTE 2015, Barcelona, Spain.
10. Ozberk, E. H., Boztunc Ozturk, N., Yilmaz Findik, L., & Kapti, S. (2015). Priorities of Erasmus
Students, 2nd International Eurasian Educational Research Congress, June 08-10, Ankara, Turkey.
3
11. Yılmaz Fındık, L. (2015). What makes difference for disadvantaged students? International Congress
on Education for the Future: Issues and Challenges, Ankara, Türkiye.
12. Yılmaz Fındık, L. & Kavak, Y. (2015). Where does teacher stand in Turkey? Policies and Issues on
Teacher Education V International Conference ISPITE 2015, 30 April-02 May, Baku, Azerbaijan.
13. Kapti, S.,Yilmaz Findik, L., Ozberk, E. H., & Boztunc Ozturk, N. (2015). Becoming Teacher: “Who”
and “Why”, Policies and Issues on Teacher Education-ISPITE 2015, 30 April-02 May, Baku,
Azerbaijan.
14. Boztunç Öztürk, N., Özberk, E. H., Kaptı, S., Yılmaz Fındık, L., Gelbal, S. ve Kavak, Y. (2014).
Hacettepe Üniversitesi Mezun İzleme Araştırması, 9. Uluslararası Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi,
Trakya Üniversitesi, 16-18 Ekim, Edirne, Türkiye.
15. Yılmaz Fındık, L. (2014). Self-assessment of principals based leadership. 3th International Symposium
on Chaos, Complexity and Leadership, California, USA.
16. Ayral, M., Bozkurt, E., Özdemir, N., Ötken, Ş., Özarslan, H., Yılmaz Fındık, L., Ünlü, A., Akdoğan,
A.,Aksoy Güler, S., Bayraktar, E. & Diren, E. (2014). Ability of reading and comprehension and related
factors. International EJER Congress, İstanbul, Türkiye.
17. Yılmaz Fındık, L. (2013). Postgraduate students’ perceptions of leadership in politics: a metaphor
analysis sample of Hacettepe University, department of educational sciences. 2nd International
Symposium on Chaos, Complexity and Leadership, Ankara, Turkey.
18. Ayral Mustafa,Özdemir Nedim,Ötken Şule,Özarslan Hakan, Yılmaz Fındık L, Ünlü Ahmet,Akdoğan
Ayşegül,Aksoy Güler Sevim,Bayraktar Esin,Diren Elif (2013). Ders İşleme Yöntemi ve Destekleyici
Okul İçi Uygulamaların Türkçe Başarısıyla İlişkisi. European Conference on Social and Behavioral
Sciences
19. Özdemir, N., Ayral M. Yılmaz Fındık, L., Ünlü, A. Özarslan, H. & Bozkurt. E. (2013). The relationship
between students’ socioeconomic status and their performance. 5thWorld Conference on Educational
Sciences, Roma, Italy.
20. Ayral, M., Özdemir, N., Yılmaz Fındık, L., Özarslan, H. & Ünlü, A. (2013). The relation between the
students’ achievement of Turkish language class and the central exam score. 5th World Conference on
Educational Sciences, Roma, Italy.
Ulusal Bildiriler
1. Özberk Ünsal, E. B., Yılmaz Fındık L., Özberk, E. H., (2016) Assessment of Variables Effecting
Resilient Students Related To School And Mathematics Performance. Paper presented at 5th Congress
on Evaluation and Assessment in Education and Psychology, Antalya, Turkey.
2. Yılmaz Fındık, L., & Kavak Y. (2016). School autonomy in top-performing countries in PISA 2012.
Paper presented at 25th National Educational Sciences Congress, Antalya, Turkey
3. Yılmaz Fındık, L., Kısa, N., Büyükgöze, H., Gün, F., Kaptı, S. B., Şen, Z., Uysal, F., Boztunç Öztürk,
N., Özberk, H. E., Kıbrıslıoğlu, N., Bayrak, F., Aydın, F., Uludağ, G., Yağcı, E., Sağlam, M., Sayıl
Onaran, B., Erdoğan, S., Erdoğan, Ü. I., Demmirtaş, S., Gelbal, S., Ülger, Ö., Kalkan, N., Kulak
Kayıkcı, M. E., Aksu Yıldırım, S., Önderoğlu, S. ve Kavak, Y. (2015). Hacettepe Üniversitesi Bologna
Kalite Güvencesi Çalışmaları: Öğrenci Memnuniyet Formu. I. Bologna Süreci Araştırmaları Kongresi,
17-18 Eylül, Ankara, Türkiye.
4. Bayrak, F., Boztunç Öztürk, N., Özberk, H. E., Kaptı, S. B., Yılmaz Fındık, L., Kıbrıslıoğlu, N., Şen,
Z., Uysal, F., Kısa, N., Büyükgöze, H., Gün, F., Demircan, S., Uludağ, G., Aydın, F., Gelbal, S., Ülger,
Ö., Kalkan, N., Sağlam, M., Sayıl Onaran, B., Erdoğan, S., Erdoğan, Ü. I., Demmirtaş, S., Yağcı, E.,
Kulak Kayıkcı, M. E., Aksu Yıldırım, S., Önderoğlu, S. ve Kavak, Y. (2015). Hacettepe Üniversitesi
4
Bologna Kalite Güvencesi Çalışmaları: AKTS İş Yükü Belirlenmesi. I. Bologna Süreci Araştırmaları
Kongresi, 17-18 Eylül, Ankara, Türkiye.
5. Şen, Z., Kıbrıslıoğlu, N., Kaptı, S. B., Yılmaz Fındık, L., Boztunç Öztürk, N., Özberk, H. E., Uysal, F.,
Demircan, S., Kısa, N., Büyükgöze, H., Gün, F., Bayrak, F., Aydın, F., Uludağ, G., Yağcı, E., Sağlam,
M., Sayıl Onaran, B., Erdoğan, S., Erdoğan, Ü. I., Demmirtaş, S., Gelbal, S., Ülger, Ö., Kalkan, N.,
Kulak Kayıkcı, M. E., Aksu Yıldırım, S., Önderoğlu, S. ve Kavak, Y. (2015). Hacettepe Üniversitesi
Bologna Kalite Güvencesi Çalışmaları: Ders Değerlendirme Formu. I. Bologna Süreci Araştırmaları
Kongresi, 17-18 Eylül, Ankara, Türkiye.
6. Kaptı, S. B., Uysal, F., Demircan, S., Yılmaz Fındık, L., Boztunç Öztürk, N., Özberk, H. E., Şen, Z.,
Bayrak, F., Kıbrıslıoğlu, N., Kısa, N., Büyükgöze, H., Gün, F., Uludağ, G., Aydın, F., Yağcı, E., Gelbal,
S., Ülger, Ö., Kalkan, N., Sağlam, M., Sayıl Onaran, B., Erdoğan, S., Erdoğan, Ü. I., Demmirtaş, S.,
Kulak Kayıkcı, M. E., Aksu Yıldırım, S., Önderoğlu, S. ve Kavak, Y. (2015). Hacettepe Üniversitesi
Bologna Kalite Güvencesi Çalışmaları: Öğretim Elemanı Değerlendirme Formu. I. Bologna Süreci
Araştırmaları Kongresi, 17-18 Eylül, Ankara, Türkiye.
7. Büyükgöze, H. ve Yılmaz Fındık, L. (2014). Öğretmenlerin Eleştirel Pedagojiye Yönelik Tutumlarının
Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. V. Eğitim Yönetimi Forumu, Necmettin Erbakan
Üniversitesi, 11-13 Eylül, Konya, Türkiye.
8. Ayral, M., Özdemir, N., Türedi, A., Yılmaz Fındık, L., Büyükgöze, H., Demirezen, S., Özarslan, H. ve
Tahirbegi, Y. (2013). Öğretmen Özerkliği İle Öğrenci Başarısı Arasındaki İlişki: PISA Örneği. IV.
Eğitim Yönetimi Forumu, Balıkesir Üniversitesi, 3-5 Ekim, Balıkesir, Türkiye.
9. Ayral, M., Özdemir, N., Ötken, Ş., Özarslan, H., Yılmaz Fındık, L., Ünlü, A., Akdoğan, A., Aksoy
Güler, S., Bayraktar, E., & Diren, E. (2013). The relationship between teaching methods, supportive
school activities and students Turkish performance. Paper presented at Europe Social Sciences
Conference, İstanbul, Turkey.
10. Yılmaz Fındık, L. ve Kavak Y. (2012). PISA 2009 Sonuçlarına Göre Türkiye’deki Sosyo-ekonomik
Açıdan Dezavantajlı Öğrencilerin Okuma Becerileri Başarılarının Değerlendirilmesi. 7. Ulusal Eğitim
Yönetimi Kongresi, İnönü Üniversitesi, 24-26 Mayıs, Malatya, Türkiye.
PROJELER
1. Avrupa Kredi Transfer Sisteminin Uygulanması – 012A401001, Hacettepe Üniversitesi Bilimsel
Araştırma Projeleri Komisyonu, Ulusal, Tamamlandı.
2. Program Yeterliliklerinin Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesine Göre Uyarlanması, Proje
Çıktılarının Hazırlanması, Ders Öğrenme Çıktılarını Yazma ve AKTS Hesaplama: Hacettepe
Üniversitesi Örneği – 012A101002, Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Komisyonu,
Ulusal, Tamamlandı.
3. Öğrenci İşleri Altyapısının Güçlendirilmesi- 013A704002, Hacettepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma
Projeleri Komisyonu, Ulusal, Tamamlandı.
4. Eğitimde İşbirliği– Hacettepe Üniversitesi –Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Altındağ İlçe
Belediye Başkanlığı, Ulusal, Tamamlandı.
ORGANİZASYON
1. 1. Bologna Araştırmaları Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, 17-18 Eylül 2015, Ankara, Türkiye,
Organizasyon Komitesi / Bilim Kurulu.
5
2. 1. Uluslararası Öğrenci İşleri Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, 17 Kasım 2014, Ankara, Türkiye.
Organizasyon Komitesi
AKADEMİK DERGİLERDEKİ GÖREVLER
1. Öğretmen Eğitimi ve Eğiticileri Dergisi, Hakem Kurulu, Başlangıç Tarihi: Mayıs 2018
2. European Scientific Journal, Yayın Kurulu, Hakem Kurulu, Başlangıç Tarihi: Ekim 2017
3. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Hakem Kurulu, Başlangıç Tarihi: Şubat 2017
4. Hacettepe Üniversitesi Kalite Komisyonu Üyeliği, 2016-2019
5. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Hakem Kurulu, Başlangıç Tarihi: Ocak 2016
SEMPOZYUM / KONGRE / EĞİTİM KATILIMI
1. Erasmus Staff Mobility, Escola Superior De Artes E Design, 27-31 Temmuz 2015, Porto Portekiz.
2. Future of Higher Education – Bologna Process Researchers Conference FOHE BPRC II, The National
Library, 24-26 Kasım 2014, Bucharest, Romanya.
3. PISA Yönetim Kurulu Toplantısı, 10-14 Nisan 2011, Santiago, Şili.
4. PISA “Kodlama Eğitimi”, 13-18 February 2011, Roma, Italya.
5. Equal Ireland Escape Project Conference, 20-22 Ekim, 2010, Dublin, İrlanda.
6. “Free Your Wall” Öğrenci Değişim Projesi Toplantısı, 26 Temmuz-5 Ağustos 2009, Pergine Valsugana,
İtalya.
7. “Free Your Wall” Öğrenci Değişim Projesi Toplantısı, 2-5 Temmuz 2009, Pergine Valsugana, İtalya.
8. Youth in Action Training Program – Appetizer, 27 Kasım-1 Aralık 2008, Thessaloniki, Yunanistan.
9. Grundtvig Proje Toplantısı, 31 Ocak-3 Şubat, 2008, Slagelse, Danimarka.
10. Training for Teacher of English; “English as a Foreign Language: Language and Methodology for
Teachers of English-A Blended Approach”, 13-26 Ocak, 2008, Scarborough, England.
11. International Youth Training Program; Urban Youth Seminar, 12-16 Aralık, Les Mureaux, Fransa.
12. Grundtvig Proje Toplantısı, 7-11 Mart 2007, Hellin-Albacate, İspanya